Refresco Benelux B.V.
Lean & Green Milestones
-
LEAN & GREEN2e Ster
30 mei 2018
-
LEAN & GREEN1e Ster
16 mrt 2017
Over Refresco Benelux B.V.
De Refresco Group is ’s werelds grootste onafhankelijke bottelaar van frisdranken en vruchtensappen. Dit doen we samen met ruim 10.000 medewerkers op meer dan 60 productielocaties in 12 landen. Naast de efficiëntie van onze bottelprocessen, bieden we totale supply chain-oplossingen, van planning en sourcing van grondstoffen en verpakkingen tot opslag en transport. Refresco Benelux is de Business Unit waar de productie plaatsvindt voor vooraanstaande retailers in Nederland en België en nationale en internationale A-merken.
Waarom Lean & Green?
Op 31 mei 2018 werd Mischa van den Berg, Manager Customer Service en Operational Freight van Refresco benoemd tot Lean & Green Ambassadeur.
Wat betekent duurzaamheid voor Refresco en waarom is Refresco Lean & Green?
Duurzaamheid valt onder een van de kernwaarden van Refresco: verantwoordelijkheid. Als een van de toonaangevende frisdrankleveranciers willen we die verantwoordelijkheid graag nemen, en dat kunnen we onder meer doen door ons in te zetten voor Lean & Green. Het leuke van Lean & Green is dat het mes aan twee kanten snijdt: je werkt tegelijkertijd aan kostenreductie én duurzaamheid. Als je door middel van verbeteren van je logistiek ook een bijdrage kunt leveren aan het milieu, is dat een win-win.
Wat is je ideaalbeeld als het gaat om duurzame logistiek?
Mijn ideaalbeeld is niet alleen zero emissie transport, maar ook optimale inzet van transport. We moeten de lege kilometers reduceren, en dat kunnen we alleen samen doen. Overigens kunnen we BigMile, de nieuwe methode van Connekt, daarbij prima gebruiken om de juiste analyses te doen en de verbetermogelijkheden in beeld te brengen.
Wat is je ambitie als Lean & Green Ambassadeur?
Ik wil partijen verbinden, betrekken en enthousiasmeren om transport te optimaliseren.
Hoe kan Connekt/ Lean & Green daaraan bijdragen?
Ik geloof in schaalgrootte. De Lean & Green community kunnen we met elkaar nog groter maken. Hoe meer we kunnen samenwerken, hoe groter de impact van behaalde doelen. Zeker in transportland hebben we elkaar hard nodig.
Wat is jouw boodschap aan bedrijven die nog niet Lean & Green zijn?
Lean & Green Europe richt zich niet alleen op een duurzamere wereld, maar ook op een kostenefficiëntere inzet van logistieke middelen. Hoe groter de community, hoe groter de impact die we met elkaar hebben. Dat is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid.